Citatet jag vill leva efter: - Jag ska aldrig frukta det oväntade.

 

onsdag 24 februari 2010

home again!

yupp när är jag hemma igen.
men jag hade gärna stannat ännu längre kan jag säga.
här hemma finns det ju inget som inte finns där.

i några dagar fick jag höra på alla andras problem istället för att orka ta tag i mina egna, haha.

5 (om man kan säga det..) härliga dagar!

Det tog hela 7 timmar för mig innan jag kom till Varberg. (tre timmar längre än planerat..)
jag åkte hemifrån typ 11, för att hinna ett tåg som skulle gått runt halv 12. men blev inställt så jag fick ta det jag skulle tatt från början. 12.06. som blev sent det med. så de åkte inte förens 12.40 sen gick det ju as segt att åka i snö ovädret. vi fick stanna ett antal gånger med. 
sen när jag previs hade kommit in i gbg så var det en bro vi inte fick åka över för den var inte helt stängd så det var inte helt säkert att åka över den. så där stod tåget stilla hur länge som helst för att få klar tecken på vad vi skulle göra.
sen så fick vi "evakuera" tåget som dem så fint kallade det, haha.
så fick tåg hoppa av tåget där vi stod och fick åka buss sista biten.

jag hade ju för längesen missat mitt tåg som jag skulle tatt till Varberg. men det som gick en timma efter missade jag med typ 30 sek marginal.. kul!
så jag fick sitta och vänta två timmar på stationen i gbg på nästa tåg.
så ja så kul hade jag den dagen.

som det kan gå. det gick lite lättare dag kan jag ju
 säga.
åkte bussen i från Rolfstorp. (träffade Samuel på bussen med, trevligt.)
det tog dyrga halvtimmen in till stan sen fick jag vänta där i ca en timme på tåget till gbg. som höll tiden. sen fick jag vänta ca en halvtimme på tåget hem till Ua.

Så det gick lite smidigare idag i alla fall. Det var ju härligt, för jag hade inte orkat med allt det andra idag.

ah. jag kom hem för ett par timmar sen, jag har bara lyssnat på musik ätit och inte gjort ett skit. Rebecka skulle ringa mig nu någon gång här men, jag vet inte.
mammi kom hem nu så kanske bara ska vara hemma i kväll i alla fall. jag är ju rätt trött med.

jag längtar ihjäl mig efter Elin!

jag längtar även tillbaka till Rolfstorp redan nu, haha.

Men nu ska jag nog packa upp, vara lite social och lite annat.
Skriver något mer kul sen, kanske..


med bilden ville jag bara en gång för alla visa cc att jag faktiskt kan titta "rakt" fram med ett öga och in med det andra. så här har vi beviset, haha.


/g



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vet att du vill, haha.