Citatet jag vill leva efter: - Jag ska aldrig frukta det oväntade.

 

onsdag 28 juli 2010

M i n n a
är här (:

jag hade glömt hur mycket jag tyckte om den unge alltså.
har ni haft den känslan att ni bara vill äta upp någon för att den är så söt och gurglar så mysigt och luktar så gott och är bara så underbar som en bebis kan vara??
så känner jag i alla fall när Minna ligger i min famn.

Att man kan fästa sig för någon så snabbt. Detta är första gången hon är hemma hos mig så jag har egentligen inte alls träffat henne mycket. men oj vad man upptäcker att man har saknat henne nu när hon kom.

hon får en att tänka på annat och släppa allt det andra och bara le för ett tag. man blir helt uppfylld utav hennes närvaro. det går inte att göra något annat än att bara vara glad att hon är här.

jag har dock inte bloggat något. som ni märker.

dels för att jag håller mig borta i från datorn.. utav olika anledningar. det är bara typ.. jobbigt. jag vet egentligen inte varför.
när jag väl är inne är det en snabbis på facebook för att se att jag inte har missat något livsviktigt. men det händer ju sällan.

sen tittar jag bara oftast snabbt in på dem bloggar jag läser. främst då mina kompisars bloggar och folk runt i kring.

läser egentligen ingen känd persons blogg längre.
orkar helt enkelt inte.

snart börjar klockan närma sig ett och jag sitter i vardagsrummet mitt i mörkret. den ända gnutta ljus är i från datorskärmen och alla gatlyktor som lyser upp stadens gator.
tänk vad tystnad och mörker kan få en att känna sig så ensam.

jag avslutar nästan alltid mina dagar med film och sedan läsning.
men just idag orkar jag faktiskt inte se på någon film. dels för att jag är less på alla filmer jag har och dels för att jag bara kommer vilja att se mer när den är slut, haha.

men jag längtar ändå rätt mycket efter min bok..

jag var på stan i dag för att jag skulle köpa nya nagellack (hur fan stavas det?!)
det fick jag gjort. ett naturfärgat och ett marinblått blev det. tror jag ? haha

sen fick jag även köpt en klänning. helt oplanerat. måste dock sy in den innan jag kan använda den.

sen blev min guldkant på dagen fyra nya böcker. 
vem älskar inte att införskaffa nya böcker. det är de bästa som finns.
speciellt när man köper dem med och inte bara lånar dem.
för när du köper dem vet du att du alltid bara kan ta upp dem och läsa dem en gång till och en gång till.

jag älskar doften av pappret i en ny pocket bok.

är det bara jag eller börjar jag bli smått tokig?



hur detta har blivit en blogg utan bilder är ganska tydligt.
men jag ska ska ska ska ska ska MÅSTE! NU!! köpa ett batteri till kameran.. 

godnatt (:



1 kommentar:

  1. ååh jag fick en ny bok när jag fyllde år och jag fruktar verkligen den dagen då jag läst ut den :D

    SvaraRadera

Jag vet att du vill, haha.